REVISIÓ DELS CONEIXEMENTS PREVIS DE L’AVALUACIÓ INICIAL
Quant la revisió de les “qüestions de desenvolupament breu” i del qüestionari sobre la relació C-T-S-E he pogut observar “un salt important qualitatiu” el meu model conceptual al respecte. Si bé els meus coneixements previs han suposat el punt de partida, desprès de l’estudi del primer mòdul, la participació en el debat, la construcció del mapa conceptual, etc., he pogut superar la meva visió simplista, carregada d’una trama de creences, valors, idees, principis, regles d’actuació, etc., per anar construint, argumentativament, nous coneixements de manera significativa.
En referència a la pregunta:
“DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 9
he pogut superar aquesta idea tecnodeterminista i canviar la meva interpretació, analitzant les interaccions que en donen entre Tecnologia i societat
Però, sobretot ha representat el replantejament en la meva orientació pràctica professional en referència a la docència. Si bé en les preguntes següents entre d’altes:
- Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Tal i com determina el Decret i el currículum basat en Competències les TIC són un requisit indispensable en qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge. Aquestes proporcionen nous canals de comunicació i immenses fonts d’informació, difonen models de comportaments socials, actituds, valors, formes d’organització, etc. A tal efecte exigeix noves destreses, domini i tractament polític-educatiu... Tanmateix possibiliten “nous” processos d’ensenyament i aprenentatge aprofitant la funcionalitat que ofereixen les TIC i facilitant la participació i l’aprenentatge per a tota la vida.
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 9
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:3
les respostes estaven ben orientada cap al nou model conceptual construït, però ara ha nascut en mi, la necessitat de repensar el meu rol de mestra, en la pròpia activitat i en funció d’impulsar el compromís cognitiu de l’alumna que asseguri la construcció del coneixements significatius. És qüestió de prendre’s el temps necessari per pensar els aprenentatges, de què ensenyar, de com fer-ho , de perquè i per a què... És qüestió de prendre consciència de quins factors són, implícitament, els requerits en cada acte d’E-A.